Висок печат
2014/04/09Не използвайте висок печат като заместител на офсетовия печат. Този процес, наследен от Гутенберг е процес на отпечатване на текст и изображение, един по скоро „физически“ метод на отпечатване. Ако работите в рамките на неговите ограничения Вие ще бъдете доволни от крайните резултати. През последните години употребата на висок печат се е разширила до отпечатване на он-лайн материали или цветен печат на място, но вече не се използва за четирицветен печат. Обикновено един или два цвята се използват на парче.
• Не очаквайте същото ниво на детайлност, както при офсетовия печат . Избягвайте много тънки шрифтове и много малки разстояния между буквите.
• Не избирайте силно текстурирани хартии, за възпроизвеждане на чист печат. Процесът предпочита много гладки хартии за оптимална детайлност на изображението.
• Не отпечатвайте големи цветни маси, това може да доведе до накъдряне на хартията. Не печатайте снимки или сканирани изображения.
• Не печатайте светли цветове върху тъмна хартия, тъй като мастилата за висок печат са прозрачни – те не покриват напълно повърхността върху, която са напечатани (това е като да се опитваш да пребоядисаш черна стена с бяла боя). Металическите мастила правят изключение.
Изберете висок печат или типографски печат за по-автентично, осезаемо усещане. След оживлението от 1990 година, следвано от дизайнерски училища, които преподават висок печат, тази по-рано специфична и скъпа форма на печат става широко използвана отново. Предпочитани приложения са все още покани, поздравителни картички и бизнес картички – но високия печат може да бъде креативен транплин за много други проекти.
• Избирайте дебели и меки хартии, за предпочитане със съдържание на памук , като например Conqueror Connoisseur 100% памук 300 гр./м2. По-дългите памучни влакна се огъват по-лесно и дават възможност за по-голяма дълбочина на печата.
• Ламинирайте два картона от (300 гр./м2) в случай на двустранен документ. Това ще попречи на изпъкналия ефект да се показва от обратната страна.
• Използвайте опростени дизайни с отчетливи линии, модели, типография и само няколко цвята.
• Разгледайте припокриващите се цветове за да превърнете двуцветния процес в трицветен проект.
• Експериментирайте с натиска и печатната дълбочина. В зависимост от налягането приложено от блоковете на високия печат при прехвърлянето на мастило върху хартия , изпъкналия ефект ще бъде повече или по-малко дълбок . Адаптирайте натиска в зависимост от дизайна и според всеки клиент.
• Мислете върху комбинация от различни дълбочини на релефа в една и съща работа.